fredag 22 januari 2016

TBT - vackert väder

Just nu känns januari bara kallt och mörkt. Fryser konstant och har ingen lust att gå ut överhuvudtaget. Så vad gör man då? Man sätter på lite soft musik och kollar tillbaka på bilder från bättre, vackrare och oftast varmare väder. 

 Inte ofta man lyckas se en dubbelregnbåge. Denna visade sej i Tokyo

Vacker solnedgång i Jakarta, jag var där på en arbetsresa så hann tyvärr inte se så mycket av staden. 

Okej, här var det riktigt kallt, även jämfört med Stockholm just nu. Vi firade julen i Arjeplog och det var ca -30 grader. På denna bild i Östersund (tror jag) var det lite varmare, kanske bara mellan -15 och -20 grader... 

Måste erkänna att det var några månader sedan satt jag och gick igenom mina bilder och samlade ihop en del till kommande Throwback inlägg. Så först hade jag ingen aning om varifrån denna bild var. Jag är fortfarande lite osäker, men tror den är från vår sommarstuga. Familjen kanske kan säga vad ni tror?

Och är väldigt osäker varifrån denna är...  Och jag är för lat för att gå tillbaka till bilderna (som jag dessutom raderat från datorn, ångest, och istället har på extern hårddisk. Jag som trodde att Mac skulle ha gigantiskt minne på sina laptops...)

Tur att man korrekturläser sina inlägg. Min tidigare kommentar om denna bild var "100% säker på att detta är från New York". Tror det är läggdags nu om jag inte längre kan se skillnad på Empire State Building och vad-nu-det-där-stora-huset-bredvid-Park-Hyatt-hette som jag inte kommer på namnet just nu på. Som sagt, dags att sova nu... Shanghai är staden iaf! Inte New York...  

 Smoggiga och sköna Shanghai. Saknar staden riktigt mycket. Sedan påminde en f.d. kollega om att vädret faktiskt inte är så mysigt där heller på vintern... Tänk vad man förtränger saker. Som att man hade ett portabelt element i längesen som man fick dra efter sej för lite behagligare värmen. Det är åtminstone varmt här hemma!

She Shan utanför Shanghai.  

Filippinerna. Hotellet sisådär, men utsikten på kvällen var fantastisk.  

 En till bild därifrån! 

Från Giliöarna. Längtar verkligen till att få resa nu, helst i Asien där man kan äta en billig och god middag direkt på stranden och titta på solnedgången. Och inte behöva frysa hela tiden, jag är seriöst inte gjord för detta klimat. Jag har sån reseabstinens just nu. Men, två månader kvar och sedan drar vi iväg till Skottland!! Även om jag inte förväntar mej varmt väder där så gissar jag det är varmare än här...

Men men, nu ska man inte vara allt för gnällig om det kalla vädret. Nu är det helg och ska försöka komma mej ut och få lite soltimmar! 
Och denna bild är från Borneo, trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Du har ett fint bildarkiv att rota i!!! Det ser nog ut att vara vassviken vid villan du har på ena bilden tycker jag. Nu ska vi fara ut och skrinna då vi äntligen fått värmebölja (-2 grader idag bara)! Ha de så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med skinntur, hoppas det inte blev för varmt! Här har den mesta snön regnat bort, lite trist...

      Radera