söndag 17 april 2016

Uppdatering av garderoben

Shopping är en av det tråkigaste aktiviteten tycker jag. Speciellt klädshopping. Jag känner sällan ett "ha-begär" efter nya kläder och när jag går på stan och kollar är jag mera intresserad av hur kläderna är tekniskt sydda eller materialkompositionen. Lite yrkesskadad kanske. 

Så när jag väl känner lusten av att förnya garderoben, då passar jag på! Den känslan brukar komma ca 2-3 ggr per år, gäller att utnyttja tillfället med andra ord... Men, jag vet att det är en flyktig känsla, och det brukar hålla i sej i max 3-4 butiker. Och det brukar inte vara så svårt att välja butiker heller: COS, &Other Stories och H&M. Allt jag behöver för att klara mej. Och är jag på jakt efter skor åker jag oftast ut till Quality Outlet och kollar Vagabond. I princip alla mina skor (förutom sneakers) kommer från den butiken. 


 Såhär blev vårens uppdatering. En blå oversizes skjorta från &Other stories (redan den nya garderobsfavoriten), en blå/vit randig jersey tjöja från COS, grå/vit randig skjorta från H&M, en svart collage tröja från David Beckham for H&M och en grå t-shirt från &Other Stories. 

Spännande uppdatering från vinterns stickade tröjor i olika gråa nyanser. Or not... Men basplagg är oftast dom plaggen som blir mest använda, så lika bra att satsa på sådant! 




2 kommentarer:

  1. Själv älskar jag sommarkläder och mitt shoppingsug väcks till liv samtidigt som de första vårtecknen uppenbarar sig... ;) Men under senhösten och vintern är jag måttligt intresserad av vad jag har på mig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tror vi gillar lite olika årstider! Jag kan få lite samma känsla till hösten, älskar att få ta på mej jeans, ordentliga skor och en stickad tröja igen :) Men shoppingsuget kommer som sagt inte så ofta, tror jag får min dos av kläder fylld på jobbet, ingen lust att gå och leta efter mera på fritiden :P

      Radera