onsdag 21 september 2016

Bucket list

Jag har funderat på vad min bucket list innehåller. Här har jag gjort ett försök:

1. Bestiga Kilimanjaro
2. Resa med husbil runt på Nya Zeelands södra ö
3. Vandra i Norge
4. Bli bra på Lindy hop. Alltså tillräckligt bra så man kan dansa socialdans (att göra akrobatiska trick har jag inget behov eller önskan om.....)
5. Se Grand Canyon
6. Bo utomlands ännu en period. Jag vet inte var eller när, men känner att vi inte är klara med det ännu. Gärna Nya Zeeland, men finns risk att vi inte kommer tillbaka då har jag på känn... 
7. Fortfarande träna 3 ggr per vecka när jag är 75 år. Dvs jag ska tycka träning är kul, vara tillräckligt stark och inte ha slitit ut min kropp (Också mitt mål med träningen, vilket en PT på gymmet hade väldigt svårt att fatta. Han tyckte att man behövde "kortsiktiga" mål också. Men då blir träning en prestation och ett krav för mej, så nej. Vi kan ju konstatera att jag inte köpte något PT-paket från honom. Han kunde dessutom inte böja sej ner pga något problem med ryggen. Vilken jag tyckte var lite ironiskt eftersom han inte riktigt köpte mitt argument med att bara träna 3ggr i veckan för att inte slita ut kroppen...)
8. Besöka Maldiverna
9. Gå en fotokurs för att lära mej mera om systemkameran och bildredigering
10. Döpa om min blogg så den inte heter "Malena och Shanghai". Shanghai känns inte helt relevant nu, men har inte orkat kolla upp hur man gör det utan att förlora alla inlägg (dvs kunna flytta över dom till det nya namnet). Och har heller inte kommit på något nytt namn
11. Åka på safari i Tanzania (eller något närliggande land)
12. Bilda familj. Eller vi är redan en familj. Men utöka antalet
13. Vandra i Alperna
14. Äga/leasa en bil. Men skulle helst bo så att jag inte behövde en, men skulle vara trevligt att ha friheten en bil ger
15. Lära mej prata/läsa/förstå engelska riktigt bra. Alltså sådär riktigt riktigt bra så det inte skulle höras att det var mitt andra språk. 
16. Besöka Palawan, stör mej att vi inte hann åka dit under Kina-tiden
17. Bli bra på att surfa. Eller åtminstone surfa ett par gånger till
18. Besöka Kroatien
19. Lära mej att släppa saker och kunna gå vidare. (Alltså snackar inte om något allvarligt nu, men jag är tex. fortfarande väldigt fundersam över vart den där yoga mattan och den där riktigt bra sportBHn kan ha tagit vägen. Jag brukar inte slarva bort saker, men måste ju ha glömt dom någonstans)
20. Jobba med något volontäruppdrag. Jag har gjort det under senaste året, men det har inte varit så kontinuerligt, vill hitta något som passar att göra var och varannan vecka. Eller åka iväg på ett 3 månaders uppdrag. Eller kanske ett år 
21. Vandra i Kanada. Eller roadtrip i Kanada. Eller både och
22. Bo i hus eller radhus. Kanske. Är inte helt säker på att jag skulle trivas med allt jobb det innebär att sköta ett hus. Kanske jag är en lägenhetsmänniska... 
23. Om vi inte flyttar till hus eller radhus, köpa sommarställe. I och för sej verkar det vara rätt mycket jobb med sommarställe också
24. Om vi inte köper ett sommarställe, ha ett återkommande sommarställe som vi hyr ett par veckor under sommaren
25. Ha en riktigt härlig balkongodling med massor av örter och annat ätbart (alltså om vi fortsätter bo i lägenhet) 
26. Göra en riktigt rejäl vandring, typ vandra i 30 dagar eller liknande. 
27. Brygga eget öl. Vi har fått ett startkit till bröllopspresent, nu är det bara två 5 liters kastruller som saknas
28. åka på yogaresa, kanske till Sri Lanka
29. Bo i en bungalow under någon semesterresa
30. Se Muse en gång till. Minst
31. Äga en trenchcoat från Burberry 
32. Åka på en roadtrip som inte är planerad in i minsta detalj 
33. Roadtrip mellan San Fransisco och Los Angeles. Och besöka Redwood skogarna
34. Flyga första klass på ett långflyg
35. Skaffa en tatuering



Får se hur det går, to be continue helt enkelt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar