lördag 3 september 2016

En kasse (eller fem) mat kommer lastat!

I Shanghai var Sherpas flitigt använt. Färdiglagad mat levererades direkt från restaurangen hem till dej inom 40 min. Leveransen kostade 15rmb (kanske 17kr). Detta kan jag sakna så otroligt mycket! Samtidigt, orsaken varför vi inte gjorde mera mat hemma var för att handla vettiga råvaror var ett projekt. Man fick besöka 5 butiker för att få tag på allt man ville och betala rejält med pengar för det. Det blev nästan billigare och absolut enklare att beställa mat.  



Nuförtiden använder vi Mathem. Alltså så sjukt smidigt. Man sitter hemma med receptboken i högsta hugg och klickar i vilka råvaror du behöver samtidigt som du dubbelkolla i kylskåpet/skafferiet vad du redan har. Tror jag inte storhandlat i butik det senaste halvåret. Att gå i själva butiken har jag inget problem med (ja, eller förutom kl 17 och speciellt på fredag när alla andra också ska trängas och stressa runt bland hyllorna), men att släpa hem alla matkassar på bussen är pest och pina... Och jag gillar ändå att laga mat, så gillar att man kan göra handlandet mera smidigt!

Och nej, jag är inte sponsorernad av Mathem. I wish....

Från det ena till det andra. Efter en helg i Härnösand fick vi mersmak för Norrland. Så nästa helg åker vi upp till Storlien och vandrar. Trevligt värre!! Håller tummarna för sol och röd/gula höstliga träd. Kan också bli regn och grått... Fingers crossed. 

Så nu är det projekt äta upp all mat innan vi åker bort! Eller så får frysen kanske jobba lite extra.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar