fredag 7 juli 2017

Graviduppdatering vecka 31

Så, idag är dagen när jag inte längre kunde ha mina GRAVIDjeans. Jag har vuxit ur dom. Halvvägs genom dagen fick jag gå till mina kollega på grannavdelningen och tigga och be om att få en luftig-härligt-löst-sittande klänning. Tur att man jobbar med kläder så det finns att låna... 

Från och med nu är det leggings, klänningar och dom lösa gravidjeansen som gäller. Och yogabyxorna såklart! 


Just nu är jag i slutet av vecka 31. Och jag börjar känna med STOR och otymplig. Att resa sej ur soffan går sådär. Idag har jag spillt och tappat något otaliga gånger. Har börjat vakna flera gånger under nätterna för att jag måste byta sida pga mina höfter gör så ont (mjukare säng, tack!!). Och att gå långa sträckor går måttligt dåligt. Och trött som en gnu. Vet inte riktigt hur det ska gå att jobba fyra veckor ännu innan ledighet. Tacka vet jag sovmorgon imorgon!! Långfrukost och läsa tidningar på Readly, den perfekta starten på en helgmorgon! 

Men. Det finns ju rätt härliga stunder också. Det vrids och vänds i magen och ibland ser det ut som hela havet stormar. Och det är så otroligt mysigt att känna hur den lilla personen rör sej där inne. Jag trodde inte jag skulle gilla det såhär mycket, men jag kan verkligen sitta och titta på magen i flera minuter och bara se på hur den rör sej därinne. Och jag har börjat på gravidyoga, så skönt! Jag kan ännu träna, vilket jag är väldigt glad över! Dock inga tunga pass såklart, mest yoga och lättare styrketräning. Men att ännu kunna gå till gymmet (eller cykla, eftersom promenaden dit/därifrån skulle vara det tyngsta under passet) och spendera en timme där med träning och bastu, det är riktigt härligt det! Och för att verkligen bejaka och fira graviditeten har jag bokat in mej på en fotografering i studio. Vi har varit så dåliga med att ta bilder (trodde seriöst att vi skulle ta en varje vecka så man kunde se hur den växer. Right....) så jag tänkte kompensera det med att låta någon annan ta några ordentliga bilder med mej och magen! Spännande värre!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar