tisdag 5 december 2017

Smått och gott från senaste veckan!

Jaha ja, vad har hänt senaste veckan då? Tur att man har kalender och bilder på telefon så att man kan komma ihåg! Dagarna har en tendens att flyta ihop och det är knappt att man vet skillnad på vardag och helg. (Helgerna är ju såklart trevligare, även för en som är mammaledig, då är vi ju tre personer hemma!) 

Så hur ser då bilderna ut från senaste veckan? 


Såklart fastnar ju dottern på ett antal bilder. Majoriteten skulle jag faktiskt säga. 


 Jag fick tips om Icebug från min pensionärsväninna. Tydligen ska det vara bästa vinterskorna att gå med när det är halt. Känner att tant-poängen ramlar in, men ska man gå på många promenader framöver är det väl lika bra att investera i ordentliga skor. Vanligtvis kostar dom ca 1600kr i butik, jag råkade hitta ett par oanvända skor i min storlek på tradera. Fick dom för 615kr plus frakt. Tackar!! Nu ser jag nästan fram emot nästa isiga promenad, dom måste ju testas!! 


Vi har besökt Fotografiska med en annan latte-mama. Det var en annorlunda upplevelse att gå dit mitt på dagen när det nästan var folktomt, jag har ju bara varit där på helgerna tidigare. Ska bli bättre på att besöka museer framöver! 


Mycket bebismys har det såklart blivit. Vi har varit med om första skrattet och lyckades fånga det på film! Och jag har lämnat ifrån mej min lilla skatt till någon annan (=dvs inte familjemedlem!!) medan jag gick till gymmet. Lite nervöst, men det gick bra!


Lillajul har firats och fikats med andra finlandssvenska vänner.  


 Liljeholmkajens "skyline". Det är så fint ljus när eftermiddagssolen går ner och sedan när allt blir mörkt och alla lampor lyser. Ska försöka gå ut med systemkameran någon dag! 


Stockholm rustar sej för jul!


Lilla damen har fått pass!! Det borde inte behövas inför julen i Finland, men kommer ändå snart att behöva det (en vecka på Lanzarote är nu bokad, jejj), så lika bra att fixa det direkt... 


Och så tar vi och avslutar med en glamorös bild från hur mammalivet kan se ut! Mysigt, eller hur? Att sitta i bärsele när behov ska uträttas är ingen bra idé, då katapultas allt mot ryggen istället....

Ja, det var senaste veckan i bilder! På fredag börjar vårt julfirande, vi åker till Härnösand och sedan åker jag vidare till Vasa. Så snart kan vi pricka av "första flygturen", "första natten utanför hemmet" och såklart "första julen", spännande tider!

2 kommentarer:

  1. Jag använder också Icebug och är väldigt nöjd med dem. Intressanta bilder:)

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötnos som har pass ��! Ser så framemot att ni kommer hit! Här laddar vi också med bråddar och dubbskor! Moster J

    SvaraRadera