söndag 21 januari 2018

Söndagsuppdatering

Hänt i veckan: 

- jag har tränat två gånger på Strong Mama på Sats! SÅ nöjd!! Alla bebisar placeras i en cirkel i mitten (hur sött som helst) och så kör mammorna cirkelträning runt. Första gången tyckte lillan det var rätt läskigt, varje gång jag lade ner henne började hon gråta. Det fick bli ett ben-pass helt enkelt med henne i famnen. Men redan andra gången gick det mycket bättre, hon låg rätt nöjd på sin plats och kollade runt. Lite grinig mot slutet, men jag fick en mycket mera allsidig träning (och mera jämt fördelad träningsvärk) denna gång...

- jag har varit på jobbet en sväng för avstämning om planen för att börja jobba igen. Det är ca 4 månader kvar, galet. Sen planerar jag jobba 50% en tid, det tror jag kommer bli hur härligt som helst!!

- vi har varit på barnkalas för första gången!! Novas kompis fyllde 1 år och det skulle ju firas!

Nova finklädd på barnkalaset. Synd bara att en dregellappen ska "förstöra". Men hellre byta den 10 gånger per dag än att byta kläder...

- Och stora tjejen är nu 4 månader och 4 dagar. Och hon har gjort barnstolsdebut! Vilket betyder att vi har ätit rätt många måltider vid matbordet alla tre! (Har ovanan att göra det framför tvn annars....)

SÅ NÖJD tjej som får sitta med oss vuxna vid bordet.

- Imorgon är det träff med mammagruppen igen, ska bli riktigt trevligt! Vi är en grupp på 9 pers, kul att träffa lite andra människor i närheten som också har barn! Jag tror att vi (barnmorskan) ska prata om smakportioner då, ska bli spännande att se hur Nova tycker om det när vi börjar testa!

 Liten filur som är väldigt glad i maten. 


Och så avslutar vi med en bild på mej, jag har lyckats fastna på ett kort till och med! Det blir väldigt mycket bebissnack och bilder på henne nu, men så är det just nu. Livet kretsar kring henne, och så får det vara. Men lite tid för mej själv kan jag ändå klämma in, snart ska jag iväg på ett yoga pass. Som jag längtat efter mitt vanliga söndags 90min yogapass vid Marievik!! Och självfallet bastu på det!! (Så länge det tillåts hemifrån såklart. Man kollar ju telefon ett par gånger extra nuförtiden när man är borta, man vet ju inte ifall matmaskinen saknas allt för mycket....)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar