söndag 25 mars 2018

Amningsproblem, ett halvår senare?

Kanske inte jätteintressant att läsa om mina kroppsliga funktioner. Men att få barn innebär ju inte bara bilder på rosenröda barnkinder... Det är ju ändå rätt så många förändringar som ens kropp har varit med om senaste 15 månaderna!  

Hur som helst.

Man lär sej nått nytt hela tiden. Jag trodde man mest kunde ha problem med amningen i början. Att när den väl kom igång så var det frid och fröjd och sedan sakta trappa ner när man skulle sluta. I början tyckte jag det var rätt svårt att hitta bekväma positions, handlederna och ryggen tog rätt mycket stryk. Och det var riktigt rejält smärtsamt där i början. Men sen började det rulla på och allt fungerade bra. 

Men nu har jag tredje gången mjölkstockning på ett par veckor. I fredags var det rejäl smärta, feberfrossa och 38,3 graders feber på eftermiddagen (min normala temperatur är 35,8, så är rätt kallblodig av mej). Nu är det bättre, men har fortfarande 37 grader. Vi har börjat ge henne morgongröt nu också, så automatiskt har det blivit att hon ammar mindre. Men ska det vara såhär jobbigt att trappa ner amningen? (Om det nu är det som är orsaken.) Får ju ta det i snigeltakt isf... Blir det inte bättre under dagen får jag väl kontakta läkare... 

Så, nu har jag fått beklaga mej lite. Dags för en dagens bild av ett barn med rosenröda kinder. Alltså denna krabat har gått och blivit ett halvt år! När hände det? Hon är ju fortfarande mitt lilla spädbarn som precis föddes... 

Uppklädd inför lördagsfika med en annan liten bebis

1 kommentar:

  1. Men alltså hur söt kan den tjejen vara?!? Hoppas du snabbt får bukt med mjölkstockningen så du slipper antibiotika! Gissar det finns ett antal husmorsknep att googla fram... h. Moster j

    SvaraRadera