söndag 11 augusti 2013

voi hu hu...

... vad ens finska inte blivit bättre att bo utomlands dom senaste nästan 5 åren. Igår kväll fick jag testa på att prata lite igen! Den var väldigt ringrostig och det som kom ur min mun var inte helt felfritt... Men, kul att prata det igen iaf! 

Ja, och orsaken varför jag har pratat finska igen var att vi var ut med ett gäng finländare och åt teppanjaki. Det lustiga är att det var via min svenska pojkvän som jag lärde känner dom. Trevligt hade vi i alla fall, maten var riktigt god och det var rätt kul att träffa folk hemifrån igen. Den ena studerade till och med i Vasa, så fick tips om ett matställe (det hade jag inte väntat att jag skulle få när jag flyttade till Kina)!




1 kommentar:

  1. Vilket är matstället som du fick tips om ? Så ska vi ev testa.

    SvaraRadera