lördag 14 maj 2016

En helg i Österbotten

Kristi himmelsfärdshelgen spenderades hemma hos familjen. Skönt med extra ledigt, blev totalt 4,5 dag. Och även fast vi inte hade något speciellt inplanerat hann vi med massor, bl.a. ett par köruppträdanden, besök till villan, mat i massor, besök till Tropiclandia, pizzakväll men kompisarna, såpbubbleblåsning och massa familjehäng.  

Det var Vasa körfestival och eftersom lillasystern och hennes sambo båda sjunger i körer blev det några framträdanden.  

Väldigt fint inne i stadshuset.  

Studentkören Pedavoces.  

Sommaren hade kommit. Jag gick ut och skulle blåsa såpbubblor i stickad tröja, halsduk och trenchcoat. Gick ju sådär, bara att gå in och gör-om-gör-rätt med klädseln. 

Och så blev det lite ta-fatt lek också. 

Har knappt hunnit packa ur väskan från denna resa innan det är dags att packa inför nästa. Tycker det är lika jobbigt att packa upp efter en resa som att packa inför en... Och nästa anhalt blir ett före detta tillfälligt hem: SHANGHAI!! Ser riktigt fram emot att åka tillbaka dit! Schemat kommer att vara tight med mycket arbete, så tyvärr kommer jag inte hinna med så mycket annat. Tygmarknaden får jag skippa, men mannen har dealat med en kompis som åker tid istället och gör några beställningar åt honom. Jag tror jag ska försöka komma med på den dealen (ska ta med lite ostkrokar och Polly som muta). Och någon massage ska man väl kunna hinna med. Och Basil Drop. Och kanske en till massage...    

1 kommentar:

  1. Det var så roligt att ha dig här och vi saknar dig redan! njut och ät gott i shanghai!

    SvaraRadera